Rakas Päiväkirja
Tuossa vuoden vaihtuessa kun oli aikaa itselle ja perheelle katselin päiväsaikaan yhtä ohjelmaa jossa eri alojen ihmiset kokosivat heidän mielestään nykyaikaan soveltuvia 10 Käskyä. En kirjoita tähän nyt mitenkään uskonnollis-viritteisesti vaan ihan kuten hekin miettivät mitä ne voisivat olla ja miksi he siihen tulokseen sitten tulivat. Ohjelmassa oli mukana mm. jääkiekkoilija Ruutu ja lukuisia muita ihmisiä. He istuivat nuotion äärellä ja pohtivat elämää ja miten he eri asioita käsittävät.
Tuo johdantona niille, jotka eivät ko. ohjelmaa katsoneet. Se mikä innoitti minut kirjoittamaan Sinullle Rakas Päiväkirja niin omalta osaltani mietin mitä Häpeä on tai mitä se merkitsee meille jotka änkyttävät. Tiedän Rakas Päiväkirja, että sivusi täyttyisivät kyllä kosolti, jos Sinuun kirjoittaisin kaiken mitä siitä ajattelen.
"Häpeä" on kaiketi jo sanana sellainen, että sitä kavahtaa kuka tahansa tai se on epämieluista ainakin jos sitä kuvaava tunne meidät valtaa ja monen elämässä se varmaan on arkipäivää. Myönnän itsekin sen, että olen antanut "häpeän" tunteelle vallan liian usein. Aivan liian usein. Miksi Rakas Päiväkirja? Mikä on saanut minut tekemään niin??
Vuoden 2010 alkaessa on ollut taas ennen sitä aika uudenvuodenlupauksille. Lupasin itsekin, jotain minkä varmasti tai ainakin melkovarmasti kykenen täyttämään. Kerron sen sinulle Rakas päiväkirja. Lupasin, että mahdollisimman paljon vietän aikaa kanssasi ja kirjoitan Sinulle ajatuksian. Toivon myös että monet muut, jotka vierailevat tässä "Päiväkirjassa" saisivat runsain määrin tilaa "sivuiltasi" ja saisivat tämän Julkisen Päiväkirjan kauttasi apua ajatuksilleen ja kenties jopa ratkaisuja.
Nyt takaisin tuohon mitä kirjoitin Häpeästä. Miten paljón se voikaan hallita elämäämme tai muuttaa sitä ja sen suuntaa. Mikä siis neuvoksi Rakas Päiväkirja?. Olisiko apua siitä, että muuttaisimme ajatuksiamme siten, että Häpeä voisi olla se liikkeelle paneva voima, joka saa aikaan muutoksen? Kertakaikkinen päätös siitä, että Minä Itse hallitsen elämää eikä Häpeä hallitse tai vaikuta siihen mitä teen tai miten elän elämääni. Häpeä voisi olla negatiivisuuden vuoksi myös käänteisesti se positiivinen voima, joka saa meidät muuttamaan elämässä kurssia?
Mitäkö se elämässämme on? - Sitä, että tilaisuus johon olen halunut mennä on jäänyt väliin sen vuoksi, koska olen ajatellut, että ihmiset tai asiat siellä kääntyvät minua vastaan. Nyt teenkin niin, että kohtaan sen mitä tuleman pitää. Kuljen pää pystyssä vaikka tekisi mieli painaa se syvälle polviin asti. Tuntuuko hassulta Rakas Päiväkirja?. Tai sitten, opettelen sietämään sitä tunnetta, joka on ollut minulle niin kovin epämieluisa. Käännän sen tunteen minulle energiaksi? Voimavaraksi, joka saa minut auttamaan itseäni tässä asiassa ja auttamaan sitä kautta muita kun kokemus omista keinoistani on kyllin vahva?
Otan Häpeän tunteen voittamisen haasteeksi vuodelle 2010 ja kirjoitan Sinulle Rakas Päiväkirja niin usein siitä kun vaan se on mahdollista, jotta voit "kansiesi sisällä" seurata sitä miten minulle on käynyt vai olenko takonut päätä seinään ihan koko vuoden aivan turhaan. Siitä kirjoitan Sinulle Rakas Päiväkirja. Nyt suljen "kantesi" ja toivon, että olkoot Sinulla Rakas Päiväkirja kansiesi sisällä runsain määrin eri ihmisten ajatuksia, joita saat kätkeä =)
Hyvää alkanutta uutta vuotta 2010 Päiväkirja
Ps. Suo minulle anteeksi, jos ajatuksissani on kirjoitus virheitä. Tiedän, että ymmärrät kuitenkin mitä tarkoitan vaikka ne eivät olisikaan aivan kieliopillisesti oikein.
Lämmöllä
-MrKani-